Wednesday 30 October 2013

MAGGI SARDIN SPECIAL CAMPUR RICE CAKE KOREA

heloo.....sungguh dingin malam ni...sangat indah untuk menulis blog...hahhahahha...nak cerita sikit la...aritu aku ngan 4 orang lagi geng pergi la melawat umah kawan korean kitorang nama dia Park Su Ho...dia exchange student kat universiti  tempat aku blaja...so,...kawan aku si Dayah ni decide nak masak maggi...aikkk???maggi je??itu mula2 la aku cakap..then..rupanya2 kawan aka rumate aku ni nak masak maggi special uolls....hahhah...bukan letak maggi ngan air panas yang macam aku slalu buat tu...tapi dia nak masak MAGGI SARDIN SPECIAL WITH RICE CAKE taw...ha...jangan memain....hahhaah
 
So,BAHAN-BAHAN YANG ANDA PERLUKAN ADALAH:

~3 atau 4 paket maggi
~sardin tin yang besar(ayam brand sedap jugak..........)
~1 atau 2 biji telur(ikotlah nak pekat mana takut banyak2 kang muak pulak...hehhehe)
~sos cili
~ubi kentang(potong dadu taw....................)
~rice cake(bole dapat kat supermarket besar kat bhagian kore food macam kimchi frozen sume tu la...)
~hotdog (optional)
~daun bawang(penambah selera..............)
            
                                               LETS GET STARTED!!!:
*First of all,apa kata kita masak ikan sardin tu dulu sebab nak bagi hilang hanyir...dah tu baru masak sardin letak air sikit....lenyekkan ikan sardin sampai hancur...
*lepas tu,masukkan la sos cili..terpulang nak banyak mana ikot citarasa korang..tapi jangan la banyak sangat,...takot hilang plak rasa sardin...
*masukkan kentang awal2 ye...sebabnye kentang kan lambat empuk..lepas tu masuk rice cake pulak and hotdog
*masukkan pulak serbuk perasa maggi tadi...bagi gelegak dulu,...baru masukkan maggi
*then,letakla telur...dah siap taburkan je daun bawang
                                                         
                                                      DAN HASILNYA............

 thanx dayah sebab masakkan maggi yang cukup sedap....hehhehe
SELAMAT MENCUBA!!!!

3 comments: