Saturday 26 October 2013

OREO CHOCOLATE CAKE

Hai hai hai...excited pulak rasanya!!!...yelakan...baru 1st time ada blog...padahal sebelum ni aku x minat pon...hahahah...mungkin x reti nak share benda best kat sini kot...
Tapi sekarang......dah ada benda best yang nak di share...kiranya buat blog ni dah ada tujuan la kan...hahhaha
Actually,aku sekarang ni ah berjinak2 ngan dunia bakery...sejak bila bakery ni n jadi passion aku x tawla...but,bila dah minat tu....memang tiap minggu aku buat sebabnye dah gian...sampai family aku pon dah naik muak dah....
And x nak bebel panj
ang dah..aku nak show kek oreo chocolate aku...but do not expect too much because i'm still in the process of learning....
tara....................ok x????
Here are some the recipe(from my mak actually..hehehe) of my OREO CHOCOLATE CAKE...Lets check it out!!
1 1/2 cawan marjerin
2 cawan gula yang dah dikisar
2 1/4 tepung gandum
5 biji telur
1 sudu baking powder
2 tutup esen vanilla
chocolate serbuk
oreo sudah semestinya(for me just for decorations)
Whipped cream(non-dairy k guys...special for pastry)
Chocalate masak as well(also for decoration)

Begini caranya:
-pukul telur kasi kembang dan masukkan marjerinnnnn...
-pastu masukkan pulak gula dah tu tepung ,baking powder n esen vanilla...
-memandangkan kita nak buat kek coklat...so kenala letak coklat serbuk tu kan...
-Dah tu bakar la...ak guna oven bole,...guna dapur gas pon bole...ahaks
-Untuk dekorasi...sapu je whipped cream kat kek tu...kek aku nampak tinggi sebab aku lapis dua...hehe...dah tucairkan coklat masak,masukkan dalam piping bag n tuangkan kat kek ikot kreativiti...yang paling penting...mestialh OREO!!!silalah hias ikot suka koraang..hehhehe..
SELAMAT MENCUBA!!1


lepas ni nak try wat banyak kek lagi.................makin lama makin jatuh cinta ngan dunia kek ni walaupon pada hakikatnya aku berada di dunia engineering..............hehhehe
Aku akan update lagi kek2 lain bila aku dah berjaya melakukan kek2 yang seterusnya....hihihi

No comments:

Post a Comment